tirsdag 29. april 2014

Tradisjonell grønnsakssuppe med en smak av østen

Tja, som kjent er jeg glad i uttrykket "man tager hva man haver", og det fulgte jeg jammen idag og.
Jeg er veldig opptatt av at maten skal være billig, men ikke om det går på bekostning av kroppen. Derfor prøver jeg alltid å gjøre maten så sunn som mulig, samtidig er jeg ikke en type som ville spist hamp til frokost (No offense til de som vil det). Jeg er opptatt av at maten skal være god, samtidig som den er sunn. Er dessverre av den oppfatning av at det er bedre å kose seg med maten, enn å spise vond mat så du kan leve liiitt lenger. All ære til de som gidder det. MEN, tilbake til maten!


I kjøleskapet hadde jeg:
1 Persillerot
1/2 liten Kålrabi
4 stilker Stangselleri
1/2 stor Purre
1 gul Løk
2 Vårløk
1 stor Gulrot
1 stor kyllingfilet

I tillegg brukte jeg:
Worchestershire saus (kan droppes)
Soyasaus
Grønsaksbuljong
Kyllingbuljong (kan bruke egenlaget om du har)
1/2 pk Glassnudler
Litt allehånde (kan droppes)

Jeg kokte først opp 1 1/2 l vann i en gryte. Mens vannet kokte opp kuttet jeg grønnsakene i små terninger, unntatt gulrota. Når vannet kokte hadde jeg i buljongen og lot disse løse seg opp i vannet mens jeg skjærte opp kyllingen. Jeg hadde så oppi grønnsakene i kraften, og stekte kyllingen i en liten panne med litt salt og pepper. Etter suppen hadde kokt i 10 min tid, hadde jeg glassnudlene i gryten. Disse skulle ligge oppi det varme vannet i 3 min, og jeg brukte tiden til å skjære gulroten i små strenger. Da nudlene var ferdig i suppa hadde jeg over kylling, gulrot-stengene, og 2 ss worchestershire saus, samt 1-2 ss soyasaus, og krydret med salt og pepper.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar