tirsdag 25. mars 2014

Årets første grillmat!


Idag har vi feiret vårens ankomst med årets første grilling ute i sola. Jeg så tilbud på svinekoteletter i frysedisken da jeg var på butikken igår, og kunne ikke dy meg! Som tilbehør til kotelettene hadde vi spinatsalat, potetsalat (vil legge ut oppskrift på dette senere), brokkoli, blomkål og hvitløkssmør (Her). Før du leser videre vil jeg advare om at jeg ikke på oen som helst måte er en profesjonell matlager, og jeg gjør ikke ting 15 ganger for at det skal bli perfekt for bloggen - derav noen "bloopers" som gjorde at jeg måtte trikse litt. Som f.eks da grillen gikk tom for gass..

Du trenger:
1 kotelett pr. person
Krydder du liker
100 gr Ekte smør (jeg bruker meierismør fra Tine)
2 ss Persille
2 fedd Hvitløk

Til salaten:
Babyspinat (1 pk - ca. 100 gr)
1/4 Vanlig salat
Mais
1/4 agurk
litt Purre
Gressløk



Jeg krydret kotelettene med grillkrydder (av mangel på tid til å lage marinade), og hadde disse på grillen i 5-10 min på hver side (kommer an på varmen). Til slutt stekte jeg dem i pannen i 1-2 min på hver side i hvitløksmøret for å gi dem en god farge (grillen gikk tom for gass).

Hvitløksmøret laget jeg sånn: Fremgangsmåte

Salaten blandet jeg bare sammen og resultatet ble slik:




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar